Škoda Superb II. Foto By © Michel de Vries - © Michel de Vries., CC BY-SA 3.0

Volkswagen je po emisnom podvode stále neohrabaný, zato Škode sa darilo výnimočne

Nemecký automobilový koncern dosiahol rekordné hodnoty v tržbách aj vyrobených autách. No Volkswagen ako prvá značka a hlavná firma koncernu naďalej ostáva oslabená Dieselgateom.

Českej Škode sa vlani významne darilo. Prevádzkový zisk zaznamenala medziročne o 30,9 percenta väčší, čo jej vygenerovalo 1,2 miliardy eur. Podľa ekonomického portálu E15 automobilke patriacej pod koncern Volkswagen pomohla optimalizácia nákladov a pozitívny pomer medzi objemom predaja a ponuky produktov. Česká značka zaujala aj tržbami, tie jej vlani medziročne poskočili o 9,8 percenta na 13,7 miliardy eur. Na prepočet výroby Škoda v roku 2016 dodala 1 127 700 áut, čo je v jej histórii rekordná hodnota. Len oproti predošlému roku tento objem znamená skok o 6,8 percenta.

Škoda bude najnovšie v Rusku volať do servisov zhruba 43 tisíc áut pre možno chybné hydraulické akumulátory. Hovorkyňa českej automobilky Alžbeta Šťastná pre portál E15 povedala, že nejde o zvolávaciu akciu, ale iba servisnú kampaň. Rozdiel medzi nimi je v tom, že kampane sa ohlasujú, ak možná chyba neohrozí cestujúcich v aute. Pôjde o modely vyrobené medzi rokmi 2012 až 2016 so sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Koncern ťahali pribraté značky

Čo sa týka materskej koncernovej značky Volkswagen, následky  emisnej kauzy Dieselgate  jej stále šliapu na päty. Vlaňajší operatívny zisk VW klesol na 1,87 miliardy eur, a to oproti 2,10 miliarde eur za rok 2015. Naopak prevádzkový zisk koncernu Volkswagen sa v 2016 medziročne zlepšil o 14 percent na 14,6 miliardy eur. Tržby tiež zaznamenali pozitívne hodnoty, a to o 1,9 percenta viac ako v roku 2015 – ich objem vyšiel na 217 miliárd eur. Vo večnom súboji s Toyotou o prvenstvo v počte vyrobených áut predbehol nemecký koncern Japoncov s rekordnou produkciou 10,3 milióna áut.

 

Generálny riaditeľ koncernu Matthias Müller priznal, že hlavnou témou koncernu naďalej bude vyriešenie kauzy s falšovaním emisných hodnôt dieselových agregátov, no napriek tomu dúfa nárast výrobného objemu aj tržieb na konci tohto roku. Tohtoročné tržby koncernu majú prekonať osobný rekord 217 miliárd eur o štyri percentá.

Napriek tomu, že kauza Dieselgate je verejnosti známa rok a pol, Volkswagen stále nevyriešil, ako sa postaví k prísnym emisným normám, ktoré musel obchádzať falšujúcim softvérom. V USA, kde kauza vznikla, sa VW stále snaží mimosúdnou cestou dohodnúť s americkými súdmi. Napriek tomu mu hrozí pokuta za 17 miliárd eur. No zhruba 10 miliónov poškodených áut aj tak tvoria markantný podiel práve na európskom kontinente, kde Volkswagen zatiaľ viac menej ignoruje obvinenia a hlasy po vysvetľovaní.

Profilové foto: Škoda Superb II. By © Michel de Vries – © Michel de Vries., CC BY-SA 3.0