Toyota sa chce tiež zdieľať, investuje do carsharingu

Automobilová korporácia Toyota Motor ohlásila investičný zámer do služieb carsharingu (zdieľania áut). Akciou si chce zaistiť stabilitu voči konkurencii, ktorá podobne začína posúvať biznis k zdieľaniu áut.

Toyota sa tak snaží udržať technologický krok a zaistiť si, že sa jej výkonnosť neprepadne. Posledné roky japonský automobilový koncern vyrába najviac áut na svete a na americkom trhu si drží dominantnú pozíciu v predajoch. Nový obchodný a technologický model chce využívať už niekoľko automobilových spoločností. Toyota dnes potvrdila agentúre Reuters, že investuje do nemenovaného startupu zo San Francisca prostredníctvom svojho investičného fondu Mirai Creation Investment Limited Partnership. Ďalšie detaily automobilka neuviedla, aj keď japonské noviny Nikkei informovali, že startup Getaround sa venuje carsharingu a podľa zdrojov mal  získal z fondu 10 miliónovú investíciu. Startup pracuje na vývoji platformy služieb s dopytovým carsharingom v San Franciscu, Chicagu, či Washingtone už od roku 2013. Zamestnáva viac ako 200 tisíc ľudí.

Ohlásený krok je jedným z ďalších, ktoré majú koncernu zaistiť konkurencieschopnosť. Len v tomto roku sa k podobným akciám z automobilových spoločností prihlásilo Volvo, Volkswagen, General Motors, Ford, či izraelský Gett.