Defenzíva Tesly v Číne maže slová

Americká elektromobilka po havárii svojho modelu S v Pekingu stiahla z čínskej webovej stránky slová autopilot a samoriadiaci. Kroky urobila po istých ohlasoch na verejnosti, že automobilka predáva nefunkčný samoriadiaci systém, ktorý ešte v jari tohto roku na Floride spôsobil smrteľnú autonehodu vlastníka Tesly S.

Kroky na čínskom trhu urobila po tom, čo majiteľ luxusného elektromobilu havaroval so spusteným autopilotom pri vchádzaní do diaľnice. Pritom systém na volante nezaznamenal dotyk oboch rúk a nikto neumrel. Po havárii majiteľ predsa uverejnil v miestnych médiách informáciu, že Tesla nadhodnocuje svoje produkty a zavádza zákazníkov.

Mali v rukách haváriu

Predbežné výsledky fatálnej nehody v USA hovoria, že šofér tiež nedržal obe ruky na volante. Pritom CEO Elon Musk sám zdôrazňuje, že systém je stále vo výjovi a pri štarte samoriadiaceho systému musí vodič odsúhlasiť, že o tom vie a bude držať ruky na volante.  Tesla tak na čínskom trhu nahradila slová definujúce autonómny systém pojmom pomáhajúce pri samoriadení. Utajený zdroj agentúry Reuters informoval, že automobilka neplánuje kroky sťahovať predané vozidlá na čínskom trhu a personál v predajniach prešiel výcvikom, aby poúčal zákazníkov o držaní na volante.

Tesla Elona Muska okrem tlakov na prísnejšie, regulatívnejšie procesy voči autopilotom vo vozidlách musí zvládnuť nábeh novej kapacity jeho Gigafactory. Tá je pre jeho core biznis kľúčová, pretože má ročne vyrobiť dostatok batérií, aby koncern vyrobil pol milióna elektromobilov. E. Musk potrebuje čo najskôr udržať a zastabilizovať takú produkciu, aby mohol ako ako prvý vytvoriť skutočný trh s luxusnými elektromobilmi. Okrem toho je v Muskovom „Master plan“ aj položka vytvoriť zelenú fabriku.