Tesly nebudú musieť do servisov, autonómne riadenie majú v poriadku

Americký národný úrad pre dopravnú bezpečnosť nepovažuje autonómne riadenie elektromobilov Tesla Motors za chybové, aby firma musela zvolávať svoje autá do servisov. Podľa agentúry Reuters sa má dnes uzavrieť šesťmesačné vyšetrovanie nehody, pri ktorej šofér so zapnutým autopilotom zomrel pri kolízií s prívesom nákladiaka.

Vyšetrovanie skúmalo nehodu ako aj stav systému autonómneho riadenia, ktoré Tesla montuje do niektorých svojich vozidiel ako súčasť priplatenej výbavy. V máji minulého roka Joshua Brown počas jazdy aktivoval samoriadenie, ktoré nedokázalo odlíšiť jasnú oblohu od bielej plachty prívesu kamióna, ktorý sa preraďoval do pruhu. Následkom toho auto vletelo pod príves. Z J. Browna sa tak stala prvá dopravná obeť technológie autonómneho riadenia. Tesla už ale v tom čase varovala šoférov, že aj keď sa systém spustí, naďalej musia držať ruky na volante.

Pred záverom vyšetrovania je už teraz známe, že automobil J. Browna šlo rýchlosťou 119 km/h a nákladiak 104 km/h, čo boli rozhodujúce faktory pri fatálnej kolízii.

Elektromobilová spoločnosť začiatkom jesene predstavila vylepšenia riadiaceho systému, autopilota už výlučne prezentuje ako semi (polo) autonómny softvér s novými možnosťami, bez nutného držania volantu, vrátane ďalších vylepšení. Jedným z updatov je, že systém auta už dokáže zabrániť šoférom zapínať autonómne riadenie, keď nereagujú na jeho výstrahy.