Samsung vráti na trh high-endové smartfóny

Kórejský technologický gigant Samsung Electronics plánuje predávať refabrikované vlajkové lode. Informáciu priniesla agentúra Reuters, odvolávajúca sa na svoj zdroj priamo z korporácie.

Samsung Electronics chystá podľa agentúry na trh so smartfónmi vypustiť svoje zariadenia, ktoré prešli opravami a aktualizáciami a sú schopné znova fungovať ako plnohodnotný produkt. Stratégia sa má týkať vlajkových lodí, napr. z triedy Galaxy.

Staršie, no stále atraktívne

Podľa agentúry Reuters môže prítomnosť Samsungu na trhu s refabrikovanými smartfónmi udržať operatívne marže na úrovni desiatich percent v čase stagnácie jeho tržieb. Druhým dôvodom takéhoto kroku môže byť konkurencia, zvlášť agresívne rastúci segment lowcostových telefónov, vyrábaných zväčša v Číne, vrátane dlhodobého súpera Apple.

Zdroj agentúre neuviedol, koľko zariadení chce pustiť späť na trh a v ktorých jeho oblastiach začne. Pravdepodobne pôjde o svoje najsilnejšie miesta, teda tuzemskéú Južnú Kóreu a USA. Neznáme je aj to, aké cenové relácie nastaví. Apple predáva opravené iPhony s cenami na úrovni 69 percent z pôvodnej ceny. V Indii ich na trhu ponúka za menej ako 90 amerických dolárov, čo je pre miestny trh aj tak nie najmenej. Americký telekomunikačný gigant Verizon Communications už nejaké refabrikované smartfóny Samsungu v USA predáva. Galaxy S7 s 32 GB pamäťou ponúkal s maloobchodnou cenou za 792 USD, Note 7 za 864 USD.

Audítorská spoločnosť Deloitte tvrdí, že opravené telefóny sú stále atraktívnym tovarom. Poškodené, opotrebované časti sú automaticky nahradené, softvér sa aktualizuje. Samsung im môže ľahko nájsť odbyt u telekomunikačných spoločností, ako napr. Verizon, alebo aj v iných oblastiach. Telefóny môžu byť kustomizované podľa požiadaviek klienta, čo sa dá využiť napr. pri dôraze na bezpečnosť a ochranu dát, alebo pre špecifický účel. Deloitte predpokladá, že trh s refabrikovanými telefónmi môže dosiahnuť hodnotu 17-tich miliárd amerických dolárov. Rizikom pre kórejskú technologickú korporáciu môže byť to, že telefóny môžu poškodiť predaje jeho ostatných zariadení strednej cenovej rady.

Samsung sa prispôsobuje

Technologická korporácia renovuje svoje stratégie a piliere, s ktorými obsadzuje svetové trhy. Aj keď hovorkyňa spoločnosti odmietla komentovať informáciu o refabrikovaných smartfónoch, zmeny, ktoré robí Samsung sledovať už dlhší čas. Len pred dvomi týždňami údajne začal rokovať s automobilovým koncernom Fiat Chrysler Automobiles ohľadom akvizície jeho dodávateľa dielcov Magneti Marelli. Samsung v Južne Kórei môcť nájsť aj v brandži automobilovej výroby, spolu s Renaultom, ktorý v spoločnosti Renault Samsung Motors vlastní 70 percentný podiel, vlani inkasovali čistý zisk za 251,2 miliardy wonov (197,79 milióna eur). Odkúpením talianskeho výrobcu interiérových elektronických zariadení a telemetrických prístrojov môže dôraznejšie penetrovať do automobilového trhu. Prepájanie IT obsahu s automobilovou výrobou už z IT firiem robí napríklad Google, či čínsky Baidu.

Renault SM5

Renault SM5

Foto CEFICEFI/commons.wikimedia.org