Európsky digitálny priemysel dostal posilu od IBM, kognitívnu inteligenciu Watson

IBM zasadzuje svoju divíziu umelej inteligencie hlbšie do Európy. V rádiuse obchodných možností tak nájde stovky firiem, ktoré môžu využiť jeho umelú inteligenciu. Ak ich väčšinu osedlá svojou UI, v rámci nemeckej agendy štvrtej generácie priemyslu si vie zaistiť prvenstvo na trhu s umelou inteligenciou a pokrokovými informačnými technológiami. A to minimálne na európskom trhu.

Keď IBM otvorilo v Mníchove nové globálne centrum pre priemyselné aplikácie za 200 miliónov dolárov, nebola to jediná investičná novinka softvérového giganta. IBM vysúva svoju divíziu Watson pre vývoj pokročilej umelej inteligencie k obchodnej spolupráci s firmou Bosch a Francúzskymi železnicami. Divízia umelej inteligencie, ktorá popri hlbokom strojovom učení berie ohľad aj na natívne ľudské prostredie a využitie v sieťach internetu vecí je pre európsky trh prínosná. A IBM si Mníchov nevybralo náhodne: ak sa európsky priemysel a k nemu primknutý sektor služieb začne inovovať v mene nemeckého konceptu Priemysel 4.0, IBM si programom Watsonom môže podchytiť výraznú časť trhu. Lokácia na juhu Nemecka mu priblížila veľké nemecké spoločnosti, ako napríklad BMW, Audit či Thyssenkrupp.

Umelá inteligencia sa môže hodiť aj vlakovému dispečingu

Francúzske železnice simultánne prijímajú dáta zo senzorov približne dvesto tratí prepojených s Parížom. Druhý ohlásený partner, Bosch, v oblasti automobilových dodávateľov dominuje ako najväčší člen. Implementácia systémov umelej inteligencie je pre obe firmy viac než lákavá: železničný dispečing dokáže hlbšie a v nových súvislostiach vyhodnocovať terabajty dát z tratí, staníc aj vlakových súprav. A pre člena automotive, najväčšej brandže spomedzi ostatných priemyselných segmentov, je zapojenie sa do veľkej siete digitálnych zariadení priam nevyhnutnosťou. V oboch prípadoch ide o rovnaký cieľ: optimalizovať procesy vo výrobe aj preprave, zoštíhliť riadenie, odrezať zbytočné náklady a zistiť,  „Vzťah ľudí s autami, domami, nemocnicami, sú to oblasti, o ktoré sa veľmi zaujímame,“ povedal Bloombergu viceprezident divízie Watson pre vývoj platformy internetu vecí.

Pozrite si, čo je IBM Watson a ako funguje

Trhový potenciál za biliardu umožnia aj deti v Afrike

IBM už dokázal zapojiť do programu Watson zhruba deväť miliónov zariadení, počnúc tými v nemocniciach, cez laboratóriá, až po podniky. Zároveň chce pokračovať v integrácii a očakáva, že v roku 2020 sa mu naskytnú trhové možnosti za 1,7 bilióna dolárov. Hodnotu potenciálu zvyšuje aj prostredie práce na africkom kontinente. „Do roku 2040 bude mať Afrika najväčšiu pracovnú silu, a preto IBM chce nechať na kontinente nadáciu, ktorá zaistí vzdelanie pre digitálnu pracovnú silu,“ povedal pre Bloomberg Juan Pablo Napoli, šéf IBM vzdelávacej akadémie. Cieľom je vychovať čo najviac špecialistov. V južnej časti Afriky je 31 percent populácie vo veku medzi 15 až 24 rokov nezamestnaná.