Zdieľanie polohy v Google Mapách je technický krôčik firmy dostať sa do logistickej brandže

V Google Mapách budete schopní zdieľať svoju geografickú polohu. Spoločnosť tak chce osviežiť medzi ľuďmi dlho fungujúcu službu a posilniť technologické zázemie. To potrebuje, ak chce značka Google dominovať v službách pre dopravu a logistiku.

Spoločnosť chce funkciou zdieľania nakopnúť počet aktívnych používateľov. Práve silná a stabilná základňa ľudí využívajúca Mapy sú pilierom úspechu, ktorý môže Googlu naplno otvoriť dvere do oblastí digitálnych služieb v doprave a logistike. Aplikácia má rastový potenciál, a to najmä ak sa bude rozvíjať trh pre inteligentnú dopravu. Ten budú tvoriť hlavne služby zdieľaných áut (car sharing) či už globálne etablované zdieľanie jázd (ride sharing, napr. od Uberu). Samostatnou jednotkou sú autonómne vozidlá.

Malý krok k inteligentnej doprave

Myšlienka samovoľného zdieľania polohy pritom nie je nová a stále vie bezpečne poskytovať lepšie služby, myslí si produktový manažér Google Maps Ben Greenwood. Využívanie polohy vie zariadeniam určovať služby šité na mieru. Ľudia s takouto funkciou môžu lepšie zmapovať oblasti, v ktorých sa vyplatí parkovať, či ktoré oblasti radšej obísť, napríklad pre zápchy. Zdieľanie polohy vie celkovo uľahčiť orientovanie sa v neznámych miestach. Na komplexnejšom portfóliu služieb v mapách Googlu bude spolupracovať 14 spoločností zo sedemdesiatich krajín, dodal Greenwood.

Polohu poznajú len vyvolení

Zdieľanie polohy predstavuje zároveň riziko, že bude narušené ochrana súkromia. Preto chce Google zdieľanie ohlasovať emailami, kto môže vidieť polohu užívateľa. Pri distribuovaní týchto dát tretím stranám sa Google vyjadril, že používateľom umožní, aby si sami vyberali, komu povolia čítať ich geografické koordináty. Novinka v službe bude funkčná v zariadeniach s Androidom aj v Apple iOS.