Fiat sa chce predávať cez Amazon

Automobilová aliancia Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sa objaví na Amazone. Cieľom je podpora predaja áut hlavne v Taliansku u cieľovej skupiny mladých.

Taliansky koncern sa rozhodol ponúkať svoje autá prostredníctvom najväčšieho eshopu pre nový záber na klientov. V ponuke budú len tri modely, Fiat 500, väčší typ 500L a Panda. Tá je v Taliansku celkovo najkupovanejším autom značky. Trojicou sa vie koncern zacieliť na mladú cieľovú skupinu, informuje vo svojej správe.

Podľa prieskumov automobilky si polovica Talianov kupuje auto prostredníctvom internetu, no až 97 percent z nich si auto vyzdvihne v ich kamennej predajni. V prepojení so službami Amazonu sa kupca dohodne, kde auto prevezme. Posun od kamennej predajne Fiatu k flexibilnému preberaniu zásielky má FCA, siedmemu najväčšiemu výrobcovi áut na svete, navýšiť množstvo online klientov o 33 percent, reportuje Fiat. Obchod má prebehnúť do dvoch týždňov.