BMW a čínsky Baidu spolu nepostavia autonómne auto

Nemecká automobilka ohlásila koniec partnerstva s čínskym vyhľadávačom Baidu. Plán spoločne skonštruovať samoriadiace auto padol po odlišných názoroch na spôsoby vývoja.

Po tom, čo v obe strany ohlásili rozpad partnerstva v spoločnom vývoji, Baidu už informoval o otvorenosti pri rokovaniach s novým partnerom. Wang Jing, šéf vývojového oddelenia pre autonómne auto čínskej spoločnosti, zároveň priznal agentúre Reuters, že dovtedy budú pri vývoji používať autá amerického Fordu vo svojej americkej centrále. Skutočný potenciál pri budovaní stabilného trhu s týmito vozidlami je ale v Číne. Kým Baidu sa v USA pohybuje pre alokáciu startupov a technologických firiem, BMW si prostredníctvom čínskej spoločnosti chcelo zaistiť stabilnú pozíciu na najväčšom trhu s vozidlami.

Nemecká istota versus čínska istota

Baidu začalo spolupracovať s BMW v roku 2014 s cieľom rok na to do nemeckých fabrík doviesť sériovú výrobu nových autonómne riadených áut. Malo ísť o verziu so stále prítomným ľudským šoférom za volantom. Detaily W. Jing ani riaditeľ BMW v Číne Olaf Kastner nepriblížili. No rozpad partnerstva mohli spôsobiť odlišné pohľady na kapacity. Kým Baidu sa zameriaval na komercionalizovanie menšieho počtu samoriadiacich áut do 2018 s postupným rozšírením v 2021, BMW sa zameralo na finiš vývoja a vystúpenie na trh až rovno v roku 2021.

Od začiatku roka možno sledovať niekoľko aliancií technologických spoločností s výrobcami áut. Kým automobilky disponujú know how a výrobnými kapacitami vo fyzickej výrobe, technologické spoločnosti pridávajú do partnerstiev podiel softvérov a informačno-technologických riešení. Jedným z takých príkladov je spolupráca švédskej automobilky Volvo s dopravnou službou Uber.