Apple pracuje na rozšírenej realite, no vyjsť mu musí iPhone

Aj keď do septembrového Apple Eventu ostáva ešte nejaký čas, americká technologická spoločnosť už pripravuje verejnosť na to, čo jej počas otvorenia sezóny svojich nových, upgradovaných produktov ukáže. Okrem odhadov novinárov a predbežných náznakov spoločnosti o tom, kam sa produktové portfólio bude hýbať  v najbližších rokoch, Tim Cook priamo potvrdil, že spoločnosť pracuje na technológií rozšírenej reality (AR).

Informáciu priniesol Washington Post v nedeľu priamo od CEO spoločnosti Apple Tima Cooka. „Myslím si, že AR je extrémne zaujímavá a je to aj možnosť core biznisu. Takže áno, za veľa vecami, ktoré robíme za oponou, je aj niečo, o čom sme hovorili…,“ v rozhovore priblížil, že táto technológia sa spoločnosti páči, pretože ňou vie posunúť hranicu digitálnych obrazov. Okrem toho, technologický gigant v poslednom období skúpil hneď niekoľko expertov a firiemvenujúcich sa práve AR a podľa Financial Times v divízii rozšírenej reality pracujú pre Apple stovky ľudí.

Tim Cook, CEO Applu

Tim Cook, CEO Applu

Podľa portálu Business Insider napriek boomu, ktorý sa okolo výkonného riaditeľa Applu rozletel, nepôjde o nič prelomové. Technológia rozšírenej reality je spolu s technológiou virtuálnej reality ešte v plienkach, má málo influencerov, ktorí by ju vedeli premeniť na plnohodnotný imidžový produkt a predať. Okrem toho sú ceny kvôli výkonnému hardvéru zatiaľ pre masový trh privysoké.

Líder sa musí posnažiť

Apple predstaví v októbri nové produkty, medzi každoročným vylepšovaním iPhonu a iPadu má podľa niektorých technologických médií prejsť zmenami aj Macbook Pro. O jeho zmene už spoločnosť hovorila skôr, posledný upgrade tela a displeja vyšiel pred štyrmi rokmi. Napriek tomu niektorí analytici hovoria, že nový, ľahší a výkonnejší Macbook jeho priaznivci v októbri neuvidia. Apple naznačil, že nový upgrade bude disponovať portom USB-C, či v ponuke bude v štyroch farebných variantoch. Iné náznaky smerujú k oveľa futuristickejším obrazom, napríklad dotykovej klávesnici, ktorá namiesto fyzických tlačidiel ušetrí miesto v tele laptopu a pridá mu nové možnosti ovládania.

Predaje telefónov nehrajú do kariet

V druhom kvartáli tohto roku Apple predal s medziročným porovnaním o 7,42 milióna menej iPhonov. V rovnakom porovnaní zaznamenal aj nižšie tržby. Kým v tomto roku mal za druhý štvrťrok 50,57 milióna amerických dolárov, rok predtým 58,01 milióna amerických dolárov. Najväčšie poklesy Apple utŕžil na čínskom trhu, z 16,82 milióna USD poklesol za rok na 12,49 miliónov USD. Naopak tržby mu rástli ďalej na východ, v Japonsku a oblasti ázijského Pacifiku. V Európe zaznamenal mierny pokles tržieb z 12,2 na 11,54 milióna amerických dolárov. Tretí kvartál, ktorý skončil v júni, Applu neprial. Medziročne ho tržby vyšli na 42,4 miliardy USD, pritom vlani to bolo o 7,2 miliardy dolárov viac. Čistý zisk v tomto roku určil na 7,8 miliardy USD s hodnou jednej akcie za 1,42 USD. Pred rokom v tom období profitoval s 10,7 miliardami USD a hodnotou jednej akcie za 1,85 USD.

Najväčším očakávaním Apple Eventu bude iPhone 7, ktorý zarába spoločnosti medzi produktami v markantnom podiele. Cookove slová o rozšírenej realite, či dokonca futuristickej koncepcii Apple Car, o ktorom hovorila spoločnosť ešte pred dvomi rokmi, môžu byť len clonou. Apple dlhobejšie čelí poklesom predajov najmä telefónov a ako technologický titan sa musí silno biť s konkurenciou, hlavne s množstvom čínskych a neraz lowcostových výrobcov. No jeho najväčší rival na svetovom trhu ostáva Samsung Electronics a jeho ešte nepredstavený telefón Galaxy G8 a Galaxy Note 7.